- MongoBerit

Tänkte berätta om mina små "tvångstankar" . Det är rätt många faktiskt .
Så knasigt, men det har blivit en rutin i min vardag .

- Om jag går och sätter mig i soffan så måste jag gå samma väg tillbaka .
- Inget får vara ett ojämt nummer, endast jämna nr . Som: 2,4,8 osv
- Måste äta mina mackor på ett sätt med, först kanterna och sen resten, den andra mackan äter jag utan att bita av kanterna utan bara äter den som vanligt . Varannan kanter .
- På morgonen måste jag sitta på bänken på balkongen och röka, samma på kvällen och efter maten .
- När jag borstar tänderna så borstar jag dom i ca 2minuter, sen munskölj, men jag sköljer ur den lilla koppen 2gånger innan och efter användning .

Nu kommer det "jobbigaste"

- Duscha/Bada
Byxorna av först, ta ner hängskiten i duschen, lägga ner halkmattan, av med t-shirten, hänga upp duschmunskycket, dra för tygsaken, sätta på duschen .
Blöta ner mej, först schampo, tvätta ur det och sen balsam i ca 2minuter, tvätta ur det ordentligt, sen tvåla in mig, bort med det, sen tar vi upp skrubhandlar, tvåla in dom och sen mig, bort med tvålen på dom och sen skrubba mig, blöta ner mig lite igen och sen ur duschen .
Ta en ren handduk och torka av mig, slänga upp håret i en fin turban och sen på med morgonrocken sen är jag klar !
Det tar ungefär 1timme .

- Gå och lägga sig .
Första måste jag plocka iordning på allt, stänga av datan, lägga mobilen och lypsylet på kistan på rätt plats, dra ur kontakten till dataladdaren, lägga fjärrkontrollen på borden brevid datan, släcka lampan i hörnet. 
Sen göra iordning sängen . Fluffa upp min sovkudde, lägga dom 2 andra kuddarna vid väggen ordentligt och på rätt håll, sen lägga täcket på sägen, sen lägga det andra täcket på det andra men så det hänger ner lite mot golvet, lägga nallarna på rätt plats .
Sen kan jag byta om, upp och ta nässpray, in i badrummet, upp med toalocket, borsta tänderna, använder fortfarande den saken man får när man piercar sig i läppen endast för att det finns kvar i den, sen sätter jag mig och pissar/skiter, torkar mig, tvättar händerna, ut från badrummet tar mer nässpray, kanske hämtar öronproppar och sen ner till rummet .
Stänger av tv:en, sätter mobilen på ljudlöst, tar lypsyl, tar helosan på Walt Disney fortfarande endast för att den står i mitt rum, sätter mig i sängen trycker i öronpropparna, lägger mig under täcket, sparkar ner nallen som ligger under en filt nere vid fötterna, släcker lampan och sen vänder jag mig om och försöker sova .
Det tar oxå ungefär 1timme .

Men om jag har folk som ska sova i mitt rum så gör jag inte det . Då behöver jag inte det .
Så, nu vet ni hur mongo jag är .

Smell you later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0