- Stress, ångest & gnäll

OBS !
Nu ska jag gnälla lite om hur jag mår och sån skit så om någon inte är intresserad eller tycker folk är för gnälliga så behöver ni inte läsa och sen kommentera något sen om hur gnällig jag är, en liten varning bara .

- Skolan
Jag är så sjukt stressad över skolan, speciellt över samhällsuppgifterna vi får i överflöd . Kan inte riktigt förstå hur man kan ge ut hur mycket uppgifter som helst och sen begära att allt ska va klart på en vecka eller så får man inte ens göra klart vissa saker . Blir så irreterad och stressad över allt detta . Har typ 3 saker som ska bli klara, ska ta 6 bilder på hur jag ser samhället, en redovisning om makten i regeringen och sen en grej som jag har glömt att lämna in . Så det blir att prata med henne imorgon, be om hennes mail så jag får maila över den sena inlämningen och säga att hon kanske inte får in alla 6 bilder . Det ska va bilder i en "stad" och sen på landsbyggden, men jag kan säkert fixa bilder i Skara men sen måste jag åka iväg och passa bussar och grejer för vi har då ingen bil . Får vandra runt lite i helgen antar jag, blir en plugghelg . Fan va kul

Har även tänkt på det med att jag måste plugga vidare sen om 1½ år till ekonom men jag vet inte vart och jag hittar ingen utbildning som är nära här även fast jag inte vill vara allt för nära Skara . Men hemma är alltid hemma och skulle va en trygghet om jag inte va allt för långt bort .

- Pengar
I sommar har jag då inge jobb och då har jag inga pengar därför så sparar jag pengar nu vilket inte är så jätteroligt men jag har helt glömt bort att ens söka jobb och är inte säker på att jag vill jobba heller vilket jag vet är lite konstigt men sommarlov vafan . Det kommer nog gå bra iaf, gjorde det förra året iaf och jag fyller år så får önska mej pengar och alkohol som vanligt .

Funderar på att fixa helgjobb nästa termin för att kunna flytta hemifrån men vet inte hur många som tar in helgjobbare här i området så det blir att kolla upp detta eller så får jag leva fattigt som fan och flytta helt enkelt . Om jag bara ger mej fan på att jag ska flytta och att det ska funka så kan det går eller så får jag hitta en inneboende, även fast det skulle vara mindre trevligt för jag gillar mitt privatliv när jag väl har ett .

- Herr Psykolog
Jaa, och till den där psykologen jag har som jag tydligen bara kan få akuttid hos vilket stör mej som fan, tror jag behöver gå tid minst 1 gång i månaden för att prata av mej om saker som händer runt omkring och få lite hjälp om hur jag ska hantera saker för jag gillar inte att prata med kompisar om allt för senast jag lekte för mycket psykolog fick jag gå till psykolog, det finns liksom en anledning till att jag inte säger hur jag mår på riktigt eller förklarar och utvecklar varför jag mår som jag gör vissa dagar .

Jag och min mor har även pratat om att göra en utredning på mej för efter 8 år så har jag fortfarande ingen diagnos vilket jag tycker är jävligt konstigt, då har jag slösat pengar och tid där för ingenting för jag känner inte att jag får ut något av det just nu heller ! Så det blir att prata med honom om att jag vill göra en utredning oavsett hur mycket tid det tar och hur mycket pengar det kostar för att få veta varför jag är som jag är ibland . Har ju inte ens blivit frågat om jag vill göra en utredning utan dom verkar nöja sej med att jag har depression, ångest och sömnproblem . Får ta ett ordentligt prat med honom om detta när jag har tid, får väl ringa på fredag isåfall .

Det va väl allt jag har att säga, eller det jag behövde skriva av mej just nu . Som sagt, ni som tycker att jag är gnällig och jobbig behövde inte läsa så inga dumma jävla kommentarer tack, ni fick ett val .

Smell you later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0