- Alla dessa ord

Sitter och kollar på ett program på mtv om mobbning, där olika personer som har blivit mobbade berättar om deras mobbningsupplevelser .
Det fick mej och tänka på alla dessa ord folk har sagt till mej, sånt som verkligen har gjort ont men jag visade aldrig att jag brydde mej utan jag lät det bara va tills dom tröttnade, visst att det funkade men det gjorde iaf ont och det gör fortfarande ont när jag tänker på det .

Självförtroendet och självkänslan försvinner helt när man har blivit mobbad för hur man ser ut eller för den personen man är, man får elaka kommentarer om hur man ser ut eller hur man är som person .
Har alltid blivit mobbad för min vikt och mitt utseende, blivit kallad för ful, fetto, tjockis, äckel och massa annan skit som man inte vill bli kallad .
Dock så har dessa ord aldrig försvunnit ur mitt huvud och jag känner mej som dessa ord, jag ser mej själv som ett fult, äckligt fetto . Det är det enda jag ser i spegeln, finns inget annat där . Och när jag får en komplimang så kan jag inte ta imot den utan jag säger bara nej, ett enkelt nej . När folk säger att jag är söt så förstår jag inte vad som ser .

Även fast jag inte blir mobbad av någon nu och ingen säger sånna saker till mej så känner jag inget annorlunda om mej själv, jag kan inte komma på senaste gången jag sa till mej själv att jag såg bra ut, att jag kunde säga till mej själv att jag söt den sekunden .
Jag har alltid tyckt såhär om mej själv, kommer ihåg sen jag va liten att jag va så medveten om att jag va/är tjock, fick även kommentarer av sjuksköterskan om att jag va överviktig och det gjorde inte saken så mycket bättre . Henne hade jag på min skola tills jag gick ur 9:an .

Alla dessa ord snurrar runt i mitt huvud varje dag, varje sekund och varje minut när jag är vaken .

Smell you later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0