- Should i stay or should i go ?

Frågan jag har frågat mej själv i ca 2 veckor nu, ska jag hoppa av skolan eller ska jag stanna kvar ?
Hur gör man när man inte trivs så bra längre, när man kommer dit med ett "fake" leende, säger att man mår bra och att man bara är trött, kan inte koncentrera sej och när man är så trött på orden från folk ?

Jag berättade för Jacob hur jag mådde i skolan i torsdags, han bad mej att prata med Titti och det gjorde även min mor men jag sa att jag inte ville, viste inte va jag skulle säga . Jag åkte hem tidigare för jag inte orkade vara kvar längre . Pratade med Anneli om att jag inte mådde så bra men sa inget om att det va i skolan, troligtvis så va det lite fel av mej men jag orkade inte ha något långt samtal .
När jag kom hem så gick jag och la mej, sov några timmar . När jag vaknade på kvällen så hade jag fått sms av Titti,  min älskade vän Jacob hade pratat med Titti i skolan för han vet så väl att jag aldrig skulle göra det .
Vi pratade via sms i 4 timmar om hur jag mådde i skolan och hemma, vi ska ha ännu ett samtal nästa vecka, imorgon eller på tisdag antar jag väl . Hon skulle inte glömma detta och det vet jag att hon inte kommer att göra .

Inte alla vänner som skulle våga göra det Jacob gjorde när jag bad honom att inte säga något, risken finns ju att jag skulle blivit arg på honom och slutat prata med honom, men nu känner han mej lite för väl i vissa lägen så han gjorde det rätta . Han hjälpte mej på det sättet jag behövde .

Kan knappt tro på det själv att jag har hittat så otroligt underbara och fina människor, tror inte jag kan hitta dessa människor någon annan stanns <3

Smell you later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0