- Funderingar & drömmar

Jag har funderat och tänkt väldigt mycket det sista, därav kan jag inte sova . Tänker på allt och inget verkligen, "vad händer om jag gör så", "men tänk om det inte blir så" och så vidare .
Detta är va som snurrar runt i mitt huvud:
- Den nya matteläraren kan inte undervisa matteD
Då får inte jag chansen att läsa det och nu känns det rätt viktigt att göra det för Samuel sa att desto mer matte jag har läst desto lättare för mej blir det att skaffa ett jobb .
- Utbildning efter "gymnasiet" och skaffa jobb
Jag ska utbilda mej till ekonom, men kommer det bli svårare för mej att skaffa ett "bra" jobb för jag har mina tatueringar ? Kommer dom strunta i utbildningen och erfarenheten jag har för att jag har bläck på mitt skinn ? Ska jag verkligen behöva ångra att jag gjorde något som jag älskar och vill ha mer av ?
- En skola utan dom jag har närmast hjärtat
Jaa, det kommer bli helt annorlunda att komma tillbaka till skolan i höst för att det är många av mina närmaste som inte är kvar och förgyller mitt liv och det kommer kännas jobbigt det vet jag redan nu . Men man kan ju alltid hoppas att det börjar fler roliga och underbara människor även fast dom aldrig kan toppa dessa människor .
- Frustrationen
Är extremt frustrerad över att när jag har gått 2 år, alltså till jul, så har jag alla behörigheter jag behöver för att kunna läsa vidare men jag måste gå 3 år för att få hela gymnasiekompetensen . Det är riktigt irreterande och frustrerande .
- Herr J
Jaa, ska inte säga så mycket om honom men jag saknar hans sällskap och närhet, även fast vi har kännt varandra i 8 år så är jag väldigt osäker på om jag får träffa honom igen, känner mej mer ensam utan honom på något sätt
- Drömmen om jobbet, framtiden
Tänker väldigt mycket på vad som händer i framtiden som ni/du kanske redan har märkt, men jag är nervös för framtiden och vad som kommer hända . Mitt drömjobb är att arbeta som ekonom i kostym, på ett tråkigt kontor och andra kostymnissar, men jag vill va den som sitter högst upp, den personen som "bestämmer" och bor i en storstad . Men tänk om det inte blir så ? Är det meningen att jag ska arbeta på ett jobb som jag inte gillar och hata det precis som många andra eller ska jag fortsätta kämpa tills jag får det jag vill ha ?
 
Smell you later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0