- Det va bättre förr

OBS ! Det va dags för lite gnäll igen, så om du/ni inte vill läsa om något gnäll så är det bara att klicka vidare .

Joo, men ibland kan jag verkligen tycka att det va bättre när jag va liten . Då man inte brydde sej så mycket om vissa saker utan man va bara där, lekte lite, gnällde lite och ibland va man allmänt störande (i mitt fall iaf)
Jag tänker mest på utseendefixeringen, när jag va liten så brydde jag mej inte om va andra hade på sej för kläder eller hur dom hade sitt hår . Det va iof inte oftast inte dom själva som bestämde detta men iaf, MEN det fanns små barn, små hemska barn som alltid skulle kommentera eller bara va allmänt elaka mot andra .
Även när jag va 11-12 år så brydde jag mej inte, men det fanns andra . Och då va jag själv utsatt för att folk kommenterade hur jag såg ut, fula kläder, fult hår, sminkade mej inte och så vidare .

Nu för tiden är det ännu värre har jag märkt, barn ska verkligen ha dom nyaste sakerna, märkeskläder, smink och allt sånt . Jag kan inte förstå detta, dom är barn ?! Är det inte meningen att barn ska va ute och leka ? Smutsa ner sej och sånt ? Jag gjorde det när jag va liten iaf .
Det va på den tiden det knappt fanns mobil och sånt så vi kanske tänkte på ett annat sätt ? Tycker inte att barn ska ha mobiltelefon, visst det kan va jättebra om dom behöver få tag i varandra men hur gjorde man förr då när barnet va ute och lekte någonstanns ? Hm .

Tycker även inte om att barn sitter inne och spelar dator/tv-spel en hel dag, jag ska egentligen inte säga något för det kan jag också göra men jag är lat och behöver inte stimuleras på samma sätt har jag bestämmt . Jag tänker väl mest på fantasin, när man sitter framför en dator eller spelar tv-spel så behöver man inte använda fantasin på samma sätt som när du är ute och leker med andra barn .

Väldigt tråkigt iaf att världens reklam ska påverka så mycket, hatar att höra att ett barn säger att han/hon är fet, dom är fortfarande barn och ska inte behöva tänka på sånt . Men som sagt, det finns hemska små barn som säger väldigt elaka saker om hur man ser ut .
Dock är det inte barnens värld det är såhär utan även i min värld och mina föräldrars värld också, tycker det är så tråkigt att folk är så besatta av hur andra ser ut och hur dom klär sej .

Jag tar på mej mjukisar, tjock tröja och nån t-shirt, inte fan är det vackert men jag är bekväm . Och jag orkar faktiskt inte bry mej så mycket längre om va folk tycker om det för när folk kommenterar det varje dag så slutnar man lyssna, det tråkar ut mej helt enkelt . Och nej, jag sminkar mej inte, tycker inte det känns värt att gå upp tidigare bara för att jag ska hinna med att slänga på smink för att sen gå till skolan, jag ser ut som jag gör i mitt face och så är det .

Smell you later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0